ارسال پاسخ

۲۷ مرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2378

pvc-asso.ir

سیستم لوله کشی cpvc  درکاربردهای  نمک زدایی

بر خلاف برخی مواد دیگر که از لوله های پلاستیکی استفاده می شود، CPVC  در مقاومت به کلر و آب کلرینه شده ثابت شده است.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: آب ماده ای کمیاب است و دسترسی به آب آشامیدنی مناسب برای جمعیت جهان ضروری است. در حالی که بیش از 70 درصد از سطح سیاره ما را آب تشکیل می دهد.

 

دولت های ملی و مدیران بخش آبرسانی، مهندسین و مقامات اجرایی خود را به چالش می کشند تا تکنولوژی هایی را پیدا کنند که به منابع تامین آب آشامیدنی با کیفیت بالا، قابل اعتماد و کم هزینه دست یابند. نمک زدایی آب شور یکی از این گزینه هاست.

 

سیستم های لوله کشی CPVC در کاربردهای نمک زدایی یک راه حل مقرون به صرفه برای ارائه آب تمیز و آب آشامیدنی در مناطق ساحلی صخره ای و مناطق بیابانی است.

 

تعدادی از مواد شیمیایی در نمک زدایی آب شور استفاده می شود؛ CPVC مقاومت عالی در برابر خوردگی در دمای بالای 95 درجه سانتیگراد را نسبت به این مواد شیمیایی نشان می دهد، و به همین دلیل این مواد لوله انتخابی مناسب در چنین کاربردی است. بر خلاف برخی مواد دیگر که از لوله های پلاستیکی استفاده می شود، CPVC  در مقاومت به کلر و آب کلرینه شده ثابت شده است.

مواد شیمیایی مورد استفاده در نمک زدایی

 

CPVC مزایای متعددی را برای فرآیند شیرین کنندگی ارائه می دهد و به سرعت در حال رشد در کارخانجات شیرین سازی است.

 

از آنجا که CPVC مستعد حمله از طرف سطوح بالای کلرید نیست، نیاز به پاک کنندگی با اسید و حفاظت با هزینه بالا در برابر خوردگی همانند لوله های فلزی ندارد .

 

توانایی بالایی در مقاومت در برابر اوزون و دمای  بالا و اشعه ماورا بنفش دارد و مقاومت بسیار خوبی در برابر رشد میکروبی نشان می دهد و همچنین راه حلی مقرون به صرفه برای ارائه آب آشامیدنی به مناطق ساحلی با کمبود آب است و به آسانی برای خطوط تخلیه آب تازه استفاده می شود .

 

CPVC در کارخانه های شیرین سازی در سراسر جهان نصب شده است. از مکزیک تا هند، سیستم های CPVC به تامین آب آشامیدنی جمعیت در حال افزایش کمک می کند.

 

مقاله ی کامل را در ماهنامه شماره 116 مطالعه کنید.

آمنه سیفی پور- مدیر کنترل کیفیت نگاه نگین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط